Przedszkola, żłobki

Najlepszy dla dzieci,

 

Już od 4 lat regularnie dostarczamy posiłki dla dzieci ze żłobków i przedszkoli.

Dania przygotowywane są z najwyższej, jakości produktów, całkowicie unikamy glutaminianu sodu w postaci kostek rosołowych i „Vegety” , aby dania były naturalne a jednocześnie smaczne. Proces przygotowywania zup, sosów i wydobywania z nich naturalnego smaku rozpoczynamy od podsmażania warzyw na oliwie a następnie długiego duszenia i gotowania.

Dieta jest odpowiednio zbilansowana, aby dostarczyć dzieciom odpowiednich składników odżywczych w ciągu dnia.

Menu układane jest w odstępach dwu/trzy tygodniowych, aby dostosować potrawy do sezonowości owoców i warzyw.

Dieta dla dzieci jest tak ułożona, aby dostarczyć jak najwięcej wartościowych składników ze świeżego mięsa, warzyw i owoców tj. białko, węglowodany i witaminy.

Zapotrzebowanie energetyczne dziecka w wieku przedszkolnym wynosi około 1400 kcal przy umiarkowanej aktywności fizycznej. Najlepiej to zapotrzebowanie pokryć w 4-5 posiłkach w ciągu dnia. Powinny to być 3 główne posiłki – śniadanie, obiad, kolacja – oraz 2 mniejsze w formie przegryzek – II śniadanie i podwieczorek.

 

Tabela poniżej przedstawia uśrednioną wartość odżywczą posiłków dostarczanych przez firmę „Sheridan Catering”.

 

Śniadanie Obiad Podwieczorek Razem
Energia ( Kcal ) 320 640 200 1160
Białko 18 26 1,5 45,5
Tłuszcze 16 17 0,5 33,5
Węglowodany 20 90 45 155
Błonnik 8,5 8 2,5 19

 

Menu zostało przygotowane przez dietetyka. Jest zbilansowane i dostosowane do żywienia dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym.

W menu zostały zawarte proporcje:

Owoce 40x

Warzywa 85 x

Mięso 40 x

Produkty mączne 10x

Ryby 10x

Kasze i pełnoziarniste 60x

 KOSZT 12,00/CAŁODZIENNE WYŻYWIENIE

Dekada I

Poniedziałek I śniadanie:Pieczywo mieszane z masłem i serem żółtym, ogórek zielony 1 sztII śniadanie:

Twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką 50g, pieczywo pełnoziarniste 2 szt

Kakao 150 ml

 

Zupa:Warzywna z ziemniaczkami, na bulionie warzywnym  z ryżem i świeżym koperkiem 300ml( bez mąki i śmietany )

 

 

II danie:Pulpeciki wieprzowo-drobiowe w sosie własnym 80g, kasza pęczak  100g, surówka z marchewki i selera 70gPodwieczorek:

Kompot z gruszek

Wtorek I śniadanie:Kaszka manna na mleku 200ml 

II śniadanie:

Bułka grahamka z masłem i jajkiem na twardo, kiełki brokuła 2 szt

Herbata z cytryną i miodem 150 ml

 

Zupa:Z fasoli szparagowej, ziemniaczków i soczewicy 300ml( bez mąki i śmietany ) II danie:Kawałki indyka duszone w pomidorach 70g, ryż paraboliczny 100g, buraczki czerwone 60gPodwieczorek:

Świeże jabłka

Środa I śniadanie:Bułka grahamka z serkiem Philadelfia i wędliną drobiową, pestki słonecznika,  pomidor 1 szt 

II śniadanie:

Jogurt naturalny Bakoma z owocami

Herbata z lipy 150 ml

Zupa:Rosołek z kury z marchewką, pietruszką, selerem i porem z makaronem( bez mąki i śmietany ) II danie:Gulasz sojowy w sosie 70g, ziemniaczki purée 100g, surówka z kapusty białej 60gPodwieczorek:

Pomarańcze

Czwartek I śniadanie:Owsianka ma mleku 1,5% z żurawiną suszoną 150 ml 

II śniadanie:

Jajecznica na maśle, pieczywo 2 szt

Herbata truskawkowa 150 ml

Zupa:Z korzenia selera świeżego, marchwi, ziemniaków i zieleniny na bulionie warzywnym( bez mąki i śmietany ) II danie:Makaron łazanki z młodej kapusty i kiełbasy drobiowej 200gPodwieczorek:

Budyń z sokiem owocowym

Piątek I śniadanie:Zupa mleczna 1,5% z ryżem i cynamonem 150ml 

II śniadanie:

Pieczywo mieszane z pastą rybną z ogórkiem świeżym

Herbata z cytryną 150ml

Zupa:Pomidorowa z makaronem pełnoziarnistym, marchewką, ze świeżą pietruszką, na bulionie drobiowym( ze śmietaną ) II danie:Klopsiki z morszczuka mielonego w sosie własnym 70g, kasza jęczmienna 100g,  surówka z kapusty kiszonej 70gPodwieczorek:

Banany

 

Poniedziałek I śniadanie:Płatki kukurydziane na mleku 150ml 

II śniadanie:

Pieczywo pełnoziarniste z wędliną, pomidorem i kiełkami 2 szt

Herbata z sokiem z malin 150 ml

Zupa:Warzywna z cukinią, marchewką, ziemniakami i brukselką, na bulionie drobiowym 300ml( bez mąki i śmietany )

 

 

II danie:Filet z kurczaka gotowany na parze 80g, ziemniaczki  100g, surówka z kapusty pekińskiej  70gPodwieczorek:

Paski papryki i pestki dyni

Wtorek I śniadanie:Pieczywo mieszane z „Parfait” drobiowym z żurawiną, ogórek świeży 1 szt 

II śniadanie:

Bułka grahamka z masłem i jajkiem na twardo, kiełki brokuła 2 szt

Herbata z cytryną i miodem 150 ml

Zupa:Barszcz ukraiński z buraków, ziemniaków, marchwi i fasoli czerwonej 300ml( bez mąki, ze  śmietaną ) II danie:Pierogi z białym serem na słodko, masłoPodwieczorek:

Kisiel z kiwi

Środa I śniadanie:Owsianka ma mleku 1,5% z siemieniem lnianym( odtłuszczonym ) 150 ml 

II śniadanie:

Chleb turecki z powidłami śliwkowymi i masłem

Herbata z Roibos 150 ml

Zupa:Z cieciorki, marchewki, ziemniaków i selera na bulionie warzywnym( bez mąki i śmietany ) II danie:Leczo z kolorową papryką, cukinią, marchewką i kurczakiem 100g, ryż szafranowy 100gPodwieczorek:

Pełnoziarniste ciasto marchewkowe

Czwartek I śniadanie:Bułka grahamka z szynką wędzoną, świeża papryka1 szt 

II śniadanie:

Jajecznica na maśle, pieczywo 2 szt

Herbata z cytryną 150 ml

Zupa:Kapuśniak z kiszonej i świeżej kapusty z ziemniakami i warzywami na bulionie warzywnym( bez mąki i śmietany ) II danie:Sznycelki schabowe w sosie własnym 80g, kasza gryczana 100g, warzywa gotowane na parze 70gPodwieczorek:

Banany, rodzynki i jogurt naturalny

Piątek I śniadanie:Zupa mleczna 1,5% z zacierkami 150ml 

II śniadanie:

Pieczywo mieszane z pastą rybną z ogórkiem świeżym i sałatą

Herbata z cytryną 150ml

Zupa:Ogórkowa z ziemniakami, marchewką, selerem i pietruszką, na bulionie drobiowym( ze śmietaną ) II danie:Kopytka z serem białym  z masłem waniliowymPodwieczorek:

Paski papryki świeżej do chrupania

 

Dekada II

Poniedziałek I śniadanie:Kaszka manna na mleku 200ml 

II śniadanie:

Pieczywo pełnoziarniste z Humusem z ciecierzycy, masło pomidory  2 szt

Herbata zielona 150 ml

Zupa:Delikatny krupnik z ziemniaczkami i warzywami, na bulionie z indyka 300ml( bez mąki i śmietany )

 

 

II danie:Makaron spaghetti z mięsa wieprzowo-wołowego ze świeżą bazylią i sosem pomidorowym 200gPodwieczorek:

Ogórki i krakersy

Wtorek I śniadanie:Muesli orzechowe z ciepłym mlekiem 1,5% 150 ml

 

II śniadanie:

Bułka grahamka z masłem i jajkiem na twardo, kiełki brokuła 2 szt

Herbata z cytryną i miodem 150 ml

Zupa:Kalafiorowa z ziemniakami i warzywami na bulionie warzywnym, 300ml( bez mąki, ze śmietaną ) II danie:Pierożki z mięsem z szynki i warzywami, surówka z białej kapusty z marchewką 220gPodwieczorek:

Szaszłyki owocowe

Środa I śniadanie:Pieczywo mieszane z masłem i wędliną drobiową,  ogórek zielony 1 szt 

II śniadanie:

Kanapka z twarożkiem i rzodkiewką 2szt

Herbata z lipy 150 ml

Zupa:Rosołek z kury z marchewką, pietruszką, selerem i porem z makaronem( bez mąki i śmietany ) II danie:Gulasz z kurczaka w sosie własnym 70g, ziemniaczki purée 100g, surówka z selera 50gPodwieczorek:

Kompot z jabłek

Czwartek I śniadanie:Bułka grahamka z sosem Guacamole i wędliną drobiową, pestki słonecznika
1 szt 

II śniadanie:

Jajecznica na maśle, pieczywo 2 szt

Herbata ziołowa 150 ml

Zupa:Jarzynowa z jogurtem naturalnym na bulionie warzywnym ze świeżymi ziołami( bez mąki, z jogurtem ) II danie:Makaron pełnoziarnisty z gulaszem z cieciorki, papryki i cukinii w delikatnym pomidorowym sosie  200gPodwieczorek:

Świeża marchewka

Piątek I śniadanie:Zupa mleczna z kaszką manną z owocami 150ml 

II śniadanie:

Pieczywo mieszane z pastą rybną z ogórkiem świeżym

Herbata z cytryną 150ml

Zupa:Pomidorowa z makaronem pełnoziarnistym, marchewką, ze świeżą pietruszką, na bulionie drobiowym( ze śmietaną ) II danie:Kawałki łososia pieczone w ziołach w piecu, sos koperkowy 80g, ryz paraboliczny 100g, gotowane brokułyPodwieczorek:

Suszone owoce

 

Poniedziałek I śniadanie:Zupka mleczna z makaronem literki 150ml 

II śniadanie:

Pieczywo pełnoziarniste z wędliną z indyka,  pomidorem i kiełkami 2 szt

Herbata z cytryna  150 ml

Zupa:Zupa brokułowa z ziemniaczkami i warzywami na bulionie drobiowym 300ml( bez mąki, ze śmietaną )

 

 

II danie:Risotto z marchewką, groszkiem zielonym, i warzywami z ziołami prowansalskimi 200gPodwieczorek:

Własnego wypieku bułeczki drożdżowe z owocami

Wtorek I śniadanie:Pieczywo mieszane z „Parfait” drobiowym z żurawiną 1 szt 

II śniadanie:

Bułka grahamka z masłem i jajkiem na twardo, kiełki brokuła 2 szt

Herbata z cytryną i miodem 150 ml

Zupa:Barszcz ukraiński z buraków, ziemniaków, marchwi i fasoli czerwonej 300ml( bez mąki, ze  śmietaną ) II danie:Naleśniki z jabłkami i rodzynkami 200gPodwieczorek:

Papryka i ogórek (paski)

Środa I śniadanie:Owsianka ma mleku 1,5% z siemieniem lnianym( odtłuszczonym ) 150 ml 

II śniadanie:

Chleb turecki z powidłami śliwkowymi i masłem

Herbata z Roibos 150 ml

Zupa:Z zielonego groszku z ziemniakami i warzywami  na bulionie warzywnym( bez mąki , ze śmietaną ) II danie:Potrawka z kurczaka
(bez skóry ) 100g, ryż paraboliczny 100gPodwieczorek:

Pełnoziarniste ciasto marchewkowe

Czwartek I śniadanie:Bułka grahamka z szynką wędzoną, świeża papryka1 szt 

II śniadanie:

Jajecznica na maśle, pieczywo 2 szt

Herbata z cytryną 150 ml

Zupa:Kapuśniak z kiszonej i świeżej kapusty z ziemniakami i warzywami na bulionie warzywnym( bez mąki i śmietany ) II danie:Schabowe medaliony w sosie własnym 80g, kasza gryczana 100g, warzywa gotowane na parze 70gPodwieczorek:

Banany, rodzynki i jogurt naturalny

Piątek I śniadanie:Zupa mleczna 1,5% z zacierkami 150ml 

II śniadanie:

Pieczywo mieszane z pastą rybną z ogórkiem świeżym i sałatą

Herbata z cytryną 150ml

Zupa:Ogórkowa z ziemniakami, marchewką, selerem i pietruszką, na bulionie drobiowym( ze śmietaną ) II danie:Kluseczki śląskie z sosem warzywnymPodwieczorek:

Sałatka owocowa

 

 

 

 

 

 

Dekada III

Poniedziałek I śniadanie:Pieczywo mieszane z masłem i serem żółtym, ogórek zielony 1 szt 

II śniadanie:

Twarożek z kiełkami i rzodkiewką 50g, pieczywo pełnoziarniste 2 szt

Herbatka owocowa 150 ml

Zupa:Warzywna z ziemniaczkami, na bulionie warzywnym  z ryżem i świeżym koperkiem 300ml( bez mąki i śmietany )

 

 

II danie:Pulpeciki wieprzowo-drobiowe w sosie ziołowym 80g, kasza pęczak  100g, mizeria z ziołami 60gPodwieczorek:

Kompot z gruszek

Wtorek I śniadanie:Owsianka na mleku 1,5% z suszonymi daktylami  150ml 

II śniadanie:

Bułka grahamka z masłem i jajkiem na twardo, kiełki lucerny 2 szt

Herbata z cytryną i miodem 150 ml

Zupa:Z fasoli szparagowej, ziemniaczków i soczewicy  na bulionie z kurczaka,300ml( bez mąki i śmietany ) II danie:Gulasz sojowy w sosie 70g, ziemniaczki purée 100g, surówka z marchewki i selera 70gPodwieczorek:

Jabłecznik lub ciasto marchewkowe ( pełnoziarniste )

Środa I śniadanie:Chleb rustykalny z masłem i serem z dziurami, pomidory 2 szt 

II śniadanie:

Jogurt naturalny Bakoma z owocami

Herbata z lipy 150 ml

Zupa:Rosołek z kury z marchewką, pietruszką, selerem i porem z makaronem( bez mąki i śmietany ) II danie:Kawałki indyka duszone w pomidorach ze świeżą bazylią 70g, ryż paraboliczny 100g, buraczki czerwone 60gPodwieczorek:

Pomarańcze

Czwartek I śniadanie:Bułka grahamka z serkiem Philadelfia i wędliną drobiową, pestki słonecznika,  pomidor 1 szt 

II śniadanie:

Jajecznica na maśle, pieczywo 2 szt

Herbata truskawkowa 150 ml

Zupa:Z korzenia selera świeżego, marchwi, ziemniaków i zieleniny na bulionie warzywnym( bez mąki i śmietany ) II danie:Makaron łazanki z młodej kapusty i kiełbasy drobiowej 200gPodwieczorek:

Bułeczka drożdżowa z owocami

Piątek I śniadanie:Zupa mleczna 1,5% z ryżem i cynamonem 150ml 

II śniadanie:

Pieczywo mieszane z pastą rybną z ogórkiem świeżym

Herbata z cytryną 150ml

Zupa:Pomidorowa z makaronem pełnoziarnistym, marchewką, ze świeżą pietruszką, na bulionie drobiowym( ze śmietaną ) II danie:Klopsiki z morszczuka mielonego w sosie własnym 70g, kasza jęczmienna 100g,  surówka z kapusty kiszonej 70gPodwieczorek:

Banany

 

Poniedziałek I śniadanie:Płatki kukurydziane na mleku 150ml 

II śniadanie:

Pieczywo pełnoziarniste z wędliną drobiową, pomidorem i kiełkami 2 szt

Herbata z sokiem z malin 150 ml

Zupa:Warzywna z cukinią, marchewką, ziemniakami i brukselką, na bulionie drobiowym 300ml( bez mąki i śmietany )

 

 

II danie:Filet z kurczaka duszony w sosie z warzywami 80g, ziemniaczki  100g, surówka z kapusty pekińskiej  70gPodwieczorek:

Jabłko

Wtorek I śniadanie:Pieczywo orkiszowe z polędwicą sopocką i ziarnami dyni 1 szt 

II śniadanie:

Bułka grahamka z masłem i jajkiem na twardo, kiełki brokuła 2 szt

Herbata z cytryną i miodem 150 ml

Zupa:Barszcz ukraiński z buraków, ziemniaków, marchwi i fasoli czerwonej 300ml( bez mąki, ze  śmietaną ) II danie:Pierogi z białym serem na słodko, masłoPodwieczorek:

Kisiel z kiwi

Środa I śniadanie:Owsianka ma mleku 1,5% z siemieniem lnianym( odtłuszczonym ) 150 ml 

II śniadanie:

Chleb turecki z powidłami śliwkowymi i masłem

Herbata z Roibos 150 ml

Zupa:Z cieciorki, marchewki, ziemniaków i selera na bulionie warzywnym( bez mąki i śmietany ) II danie:Leczo z kolorową papryką, cukinią, marchewką i kurczakiem 100g, ryż szafranowy 100gPodwieczorek:

Pełnoziarniste ciasto marchewkowe

Czwartek I śniadanie:Bułka grahamka z szynką wędzoną, świeża papryka1 szt 

II śniadanie:

Jajecznica na maśle, pieczywo 2 szt

Herbata z cytryną 150 ml

Zupa:Kapuśniak z kiszonej i świeżej kapusty z ziemniakami i warzywami na bulionie warzywnym( bez mąki i śmietany ) II danie:Sznycelki schabowe w sosie własnym 80g, kasza gryczana 100g, warzywa gotowane na parze 70gPodwieczorek:

Banany, rodzynki i jogurt naturalny

Piątek I śniadanie:Zupa mleczna 1,5% z zacierkami 150ml 

II śniadanie:

Pieczywo mieszane z pastą rybną z ogórkiem świeżym i sałatą

Herbata z cytryną 150ml

Zupa:Ogórkowa z ziemniakami, marchewką, selerem i pietruszką, na bulionie drobiowym( ze śmietaną ) II danie:Kopytka z serem białym,  z masłem i naturalną waniliąPodwieczorek:

Paski ogórka i papryki do chrupania, pestki dymi i słonecznika